2018. június 8., péntek

Alternatív érettségi VÁLASZOKKAL

Három hét után úgy érzem, megérett az idő arra, hogy megosszam veletek a saját válaszaimat az Alternatív érettségire. Az első három hétben hatan már kitöltötték, szóval ezúton is szeretném megköszönni KaDónak, Anettnek, Rikkinek, Theának, Lilinek és Floreának, hogy válogattak a kérdéseim közül, és válaszoltak rájuk. Külön köszönöm Ancsinak, hogy visszadobta a kihívást, jól esett. Érdemes követni az újraéledő Feketén-fehérent, biztos vagyok benne, hogy a színvonal nem fog csökkenni, és továbbra is terjedelmes könyv- és blogkritikákkal, velős véleményekkel dobják fel a csoport életét a szerkesztők.


Bár József Attila nem így értette, de úgy érzem, a hetedik te magad légy most igazán illik rám, szóval nem is húzom tovább az időt, íme a válaszaim.



RANDOM TÉNYEK



1. Melyik a kedvenc évszakod?

A tél. Mindnek megvan a maga hangulata, amihez kötnek emlékek, vagy illatok, de a tél áll a legközelebb hozzám. Szeretem a havat, és a hófelhőkkel járó narancssárgás égboltot, délután négykor, sötétben. Ilyenkor úgy érzem magam, mintha egy másik világban lennék. A nyárral huszonnégy alkalommal sem sikerült megbarátkozni, sosem vigasztalt az, hogy nem kell bejárni az iskolába, mert nehezen viselem a tűző napot, a meleget. Természetes vörösként és szeplősként nem meglepő, hogy nem vagyok egy beach boy, de néha szeretek strandra menni. A tavasz se rossz, szeretem a mindjárt vége a tanévnek-hangulatot, az ősznek viszont semmi értelme, olyankor mindig be van rúgva az időjárás.


2. Mi a legfurcsább visszatérő álmod?

Már nincs ilyen, mert nem szoktam emlékezni az álmaimra, de kiskoromban gyakran maradtam magamra, és tévedtem el egy idegen városban, ahol nem beszéltem a nyelvet. Tekintve, hogy középiskolában léptem át először a határt, ez furcsa, de így felnőttként nagyjából sejtem, hogy miért álmodhattam ezt. Gyakran álmodtam nagy, hangos kutyákkal is, amiktől azóta is félek. Zuhanni is rendszeresen zuhantam, de úgy tudom, azt mindenki szokott. (És sosem érünk le a földre, igaz?) Mostanában azt szoktam álmodni, hogy mezítláb mászkálok az utcán, és nagyon keresem a cipőmet. Jó kérdés, hogy ez mit jelenthet.


3. Vannak olyan szavak, amik felidegesítenek, ha meghallod őket?

Vannak, amik nem? Komolyra fordítva, nem szeretem a párom szót, ha emberre használják. Szalagavatós táncpár esetében még oké, de párkapcsolatnál még a csajom/pasim se bántja ennyire a fülemet, pedig ezek is lendületesen rugdossák az ingerküszöböm. Az idegen szavakat is kerülöm, ahogy lehet, kivéve az angol nyelvűeket. Ezek közül az irreleváns az egyik leggyakoribb, és legidegesítőbb, különösen vita közben. A puszcsi, lávcsi, szercsi gondolom említésre sem méltó.
[2020 UPDATE: csicska, kutya, élettelen (emberre), báttya, dik, randi, szia uram, lesz egy sör/kávé stb., és a hol van helyileg" is kikészít.]



4. Ha választhatnál három olyan tulajdonságot, amilyen embereknek mind tetszenél, melyikeket választanád?

Ha a felelősségteljes, saját testével elégedett, következetes nőknek mind tetszenék, az nagyban megkönnyítené az életemet. Ellene vagyok mindenfajta ezotériának, de kicsit tényleg úgy érzem, mintha az utóbbi hónapokban a sors kiválogatta volna az összes meggondolatlan, felelőtlen, saját teste miatt ajvékoló lányt, aki nem tudja, mit akar, és odavetette volna mellém őket, hogy találkozzál velük, ezt érdemled! Én meg voltam olyan jóhiszemű, hogy majdnem mindre el is mentem, mondván, egy esély mindenkinek jár.


5. Van olyan könyv, vagy film, amit kötelezővé tennél az iskolában? Miért?

Nincs, de sorozat van. A Black Mirrort mindenkinek le kellene vetíteni 12. osztályban. Heti egy rész, aztán két óra kibeszélés az osztályfőnökkel, vagy az etika/médiatanárral. Az első részben például elrabolják a brit hercegnőt, és a miniszterelnököt megzsarolják egy videoüzenetben azzal, hogy kinyírják a lányt, ha az állami tévén élő adásban aznap nem dug meg egy élő disznót.

A Black Mirrornál semmi nem készíti fel jobban a 21. század kihívásaira az iskolásokat. Percről percre sodródunk egy olyan világ felé, ami ebben a sorozatban úgy van bemutatva, ahogy az a legnagyobb eséllyel tényleg alakulni fog.


7. Melyik a kedvenc mémes oldalad?

Mostanában az Anxietyt szeretem a legjobban. Mivel én is generalizált szorongással küzdök, sok képpel tudok azonosulni, és segít egy kicsit vicces formában felfogni ezt a sorscsapást. A Slavorum is nagyon jó, itt a szláv népek sajátos kultúráját, a szláv nyelvű országokra jellemző szegénységet mutatják be vicces képeken keresztül. Az Introvert Problemst szintén ajánlom az érintetteknek. Régen az Elnézést kérek volt még nagyon jó, de sajnos az admin azóta kifogyott a szóviccekből.


8. Van olyan dolog, amitől félsz, de mások számára ez a félelem érthetetlen?

Feljebb már írtam, hogy félek a kutyáktól. A nagyobbaktól, a kisebbek egyszerűen csak idegesítenek. Az összetört üvegtől is félek, de arra legalább nem mondja azt az összes üveges, hogy csak játszani akar, nem bánt.


10. Van olyan videó, ami minden alkalommal megnevettet? Melyik az?

Régen volt egy Failblog nevű csatorna, amit akkor néztem, ha rossz kedvem volt. Olyanok voltak rajta, mint például, hogy egy szállodai folyosó kamerája felvette, ahogy két rollerező gyerek száguldozik a folyosón, keresztben pedig gyanútlanul tolta ki a konyhás néni a teli zsúrkocsit a kereszteződésbe, összeütköztek, és repült minden szanaszét. A Failblog tudtommal már nem olyan aktív, mostanában Ummet Ozcan Spacecats című videóját nézem, ha lehangolt vagyok.


11. Mi az MBTI-típusod? Szerinted van olyan személyiségteszt, ami kifejezőbb ennél?

INFJ. Amiket én kitöltöttem, azok közül ez a legjobb. Az Enneagram nekem nem jött be.


12. Mi a legjobb és legrosszabb tulajdonságod?

A legjobb az életszeretetem, a legrosszabb pedig, hogy mindent túlaggódok. De tényleg, mindent. Elviselhetetlenül aggodalmas vagyok. Ráadásul, szinte egyáltalán nem vagyok spontán, mindent szeretek a legapróbb részletekig eltervezni, ez talán van annyira rossz, mint az aggódás.


13. Ki a példaképed, és miért? Ha bárkit választhatnál, akivel leülhetsz ebédelni, őt választanád?

Zoe Locke a példaképem, egy tízéves lány, aki egy rövidfilm főszereplője. Mivel ő egy kitalált karakter, nehezen tudnék vele ebédelni, Puzsér Róberttel viszont szívesen ülnék egy asztalnál.


16. Napfelkelte, vagy naplemente?

Napfelkelte. A szervezetem nem szeret korán kelni, én viszont igen. Olyan, mintha egy lépéssel előrébb tartanék az egész városnál, és ez jó érzéssel tölt el.


17. Van valami olyan szokásod, amivel véded a környezetet?

Elektronikusan fizetem a számláimat. Tudom, nem sok, de több a semminél. Igazából az Országgyűlést nem értem, hogy miért nem tiltja már be a műanyag poharakat, kanalakat, szívószálakat, zacskókat, sokunk élete válna egyszerűbbé, meg persze a Földé is. Amikor lehet, ezeket is kerülöm, de sajnos a kifőzdék, boltok sokszor ragaszkodnak hozzá.


18. Mi a kedvenc társasjátékod?

Honfoglalón indult az eddigi leghosszabb párkapcsolatom, és egyébként is nagyon nehéz megverni benne. Később ugyanazzal a lánnyal sokat játszottunk a társasjáték változatával is, szóval nem csak online jött be. Szerencsés is vagyok, szóval a műveltségi játékok mellett a kockás-kártyás játékokat is szeretem. Az ügyességi játékok viszont nem nekem valóak, és az Activityért sem vagyok oda.


19. Van olyan étel, vagy ital, ami Magyarországon nem kapható, de odavagy érte?

Imádom a Kofolát. Coca-Colát és Pepsit nem vagyok hajlandó venni, de Kofolát azt rekeszestül vennék, ha lehetne itthon kapni. Bécsben van egy Anker nevű pékség, annak a csokis-vaníliás párnája is emlékezetes maradt. Ami nagy csalódás volt, az a spanyol gazpacho, mondjuk, lehet, azért, mert eleve utálom a paradicsomot. (Most úgy tűnhet, mintha valami nagy Instagramos világutazó lennék. Az igazság az, hogy nagyjából ennyi helyen jártam összesen, meg egyszer voltam a velencei karneválon. Az olasz fagyi finom, februárban is.)




EMLÉKEK



21. Melyik telefonod volt veled a legtöbb ideig? Melyikhez köt a legtöbb emlék?

19. születésnapomra megajándékoztam magam egy Alcatel One Touch 992D-vel. Ez a telefon imádott szenvedni, három és fél évig töretlenül mellettem állt. Ballagásom előtt nem sokkal bontottam ki, és szinte végigkísérte az egyetemi éveimet, sok vizsgámon hozzásegített a ketteshez. Egyszer falhoz is vágtam. Általános iskolában volt egy antennás, apró kijelzős Siemens A35-ösöm, az is több mint három évig velem volt. Nagyon vicces visszagondolni rá, meg a béna csengőhangokra, amik voltak rajta.


24. Mi volt a legszebb, vagy a legmeghatóbb mondat, amit mondtak neked?

,,Sok szülő boldog lenne, ha ilyen fia lehetne, mint te." Egy negyvenes, gyerektelen nő írta fél évvel az után, hogy megszakítottam a kapcsolatot a családommal. Percekig csak bámulni tudtam a telefont, amikor ezt megkaptam.


25. Kaptál már beírást az ellenőrződbe? Ha igen, miért? (Vagy miért kaptad a legtöbbet?)

Igen, összesen több mint hatvanhetet. Itt lehet csemegézni közülük. Azt hiszem, a legtöbbet késésért kaptam, de egyébként is neveletlen voltam, a tanárok pedig így próbáltak hatni rám.


26. Az utóbbi években mennyi volt a leghosszabb idő, amit Facebook nélkül töltöttél, és milyen alkalomból? Mit csináltál helyette?

2016 nyarán két hónapra felfüggesztettem a fiókomat. A szokottnál is jobban elegem volt az emberekből, és ez tűnt a legkézenfekvőbb megoldásnak. Ezen kívül előfordult, hogy 3-5 napokra nem mentem fel, 2016 elején. Untam az egészet, szerettem volna egyedül lenni, volt jobb dolgom. Olvasgattam, találkoztam a barátaimmal személyesen.


27. Mi volt a legértékesebb dolog, amit valaha nyertél?

Gimiben egyszer nyertem több mint 100 ezret tippmixen, meg néhány éve tombolán nyertem egy iPadet a Ligetben. Felmehettem a DJ-pultba, és láthattam a közönséget fentről, amikor átvettem. Az élmény értéke vetekedett a tabletével.


28. Mi volt általánosban a kedvenc online vagy videojátékod?

Rengeteget Fifáztam, meg volt egy Adventure Quest nevű online szerepjáték, amit sokat játszottunk akkori osztálytársaimmal. A GTA régebbi részeit is végigvittem. A III kifejezetten tetszett, és a Vice City sem volt rossz.


29. Mi volt a jeled óvodában?

Az első két óvodámban szívecske, a harmadikban kifli.


30. Melyik volt életed legjobb bulija, és mi tette azzá?

2011-ben voltam a Fürdők Éjszakáján, a Széchenyiben. Akkor voltunk nagyjából egy hónapja együtt a barátnőmmel, és még nem fedeztük fel egymást teljesen, de már nagyon közel voltunk hozzá. Novemberi hideg, éjszakai fürdőzés, egymás agyának húzása öt órán keresztül, Avicii-Levels hajnali kettőkor, és össze-vissza mozgó színes fények a medencében. Ez ilyen tipikus once in a lifetime-emlék, ilyen valószínűleg soha nem lesz többet. Ez az éjszaka, és a hazaérkezés utána maga a boldogság.


31. Melyik tárgyat tanította a kedvenc tanárod, és mitől vált a kedvenceddé?

Egyetemen volt egy kétrészes Angol nyelvgyakorlat nevű tárgyam, amit egy népszerű angol tankönyv szerzője, Dr. Király Zsolt tartott. Művelt, humoros, végtelen pedagógiai érzékkel megáldott tanárról van szó, mindenki szerette őt, akit csak ismertem.


33. Sírtál már fiú, vagy lány miatt?

Lány miatt igen.


34. Mit tartasz a legnagyobb dolognak, amit eddig elértél?

Kibírtam agyvérzés nélkül négy évet az ELTE-n. Írhattam volna azt is, hogy elvégeztem, de szerintem ez nem nagy dolog, igazából a bölcsészkaron lévő szakokat egy élelmesebb csimpánz is el tudja végezni kettesre. Cikkeim jelentek meg közkedvelt online újságokban. Gimiben 25 perc alatt lefutottam 6,5 kilométert.


35. Mi volt a legérthetetlenebb indok, amiért véget ért egy barátságod?

A legérthetetlenebb mindig az, amikor nincs indok. Sok ilyen volt. Egy nagyjából hat-nyolc éves barátságom úgy ment tönkre, hogy a srác elkezdett edzeni, eluralkodott rajta a nárcizmus, és egy idő után már csak a BioTech USA legújabb fehérjekészítményéről, meg a gyakorlatokról, a teremről, és a csirkemell akciókról lehetett vele beszélgetni. Nagyon közel állt hozzám, és rosszul esett az elvesztése, de ez az énje már nem kell.


38. Miről szólt a legérdekesebb előadás, amin valaha voltál?

Tavaly két ilyen is volt. Az első arról szólt, hogy miért hullanak szét a párkapcsolatok, és hogyan formálódott át az ismerkedés mostanában, a másik pedig a bántalmazó kapcsolatokat részletezte.


39. Mi volt életed első könyve, amit elolvastál?

Eve Tharlet: Jakab mester karácsonya. Azt hiszem, 1997 karácsonyán. Még három évesen, óvoda elején megtanultam olvasni, biztos ami biztos. Így legalább el tudtam foglalni magam, ha éppen nem barátkozott velem senki.


40. Mi volt a legötletesebb nicknév, vagy felhasználónév, amit megadtál?

Ahol befizetem a számláimat, ott úgy vagyok regisztrálva, hogy szkuvi. Igen, ezt négy éve, a Baszont és Szkuvi nevű oldal hatására találtam ki. Csak erős idegzetűeknek ajánlom. Ha valaki ismeri az oldalt a kezelőfelület adminjai közül, biztos jót nevet, amikor kijelzi neki, hogy szkuvi befizette a fűtésszámlát.

Kép: YouTube




FANTÁZIA



41. Mi az az esemény, amit a legjobban vársz? Hány nap van még addig?

Esemény nincs, de nagyon várom azt a pillanatot, amikor ismét beléphetek egy szerkesztőségbe. Bárcsak tudnám, hányat kell még aludnom addig! Hiányzik a gyakorlat, persze, most már főállasban szeretném csinálni ugyanazt.


43. Mi az álommunkád, amivel negyven évig szívesen foglalkoznál?

Cikkeket írnék. Elgondolkodtatóakat, mélyeket, háttérmunkát igénylőeket, felháborítóakat, sértőeket. Hasonlóakat, mint amilyeneket itt is olvashattok.


44. Ha mindenképpen népszerű lennél a jövőben, de te választhatnád meg, mivel válsz azzá, mit választanál?

Azzal, amit az előző pontban írtam. Én lennék a srác, akinek az olvasók mindig várják a cikkeit óra 59-kor, hogy kitegyék a címlapra. Aztán kilőnék, és bumm, másnap a Lokálban: ,,Döbbenetes! Ágoston ismét magára haragította a kommentelőket: durván beszólt Szabó Péternek!" Az elvált anyukák habzó szájjal szidnának reggel a metrón, mit sem sejtve, hogy én is ott utazom köztük, én meg elnevetném magam.


46. Ha holnap azzal a tudattal ébrednél, hogy egyvalami megváltozott a külsődön, miben reménykednél, mielőtt a tükör elé állsz, és meglátod?

Elégedett vagyok a külsőmmel, szóval inkább kíváncsi lennék, mint reményteli. Annak mondjuk örülnék, ha a hátam, vagy a vállam szélesebb lenne, és nagyon remélném, hogy nem a szemem változott.


47. Mi a célod a blogoddal? Mekkora olvasottságnál éreznéd azt, hogy ennél már nem szeretnél többet?

Az a célom, hogy az olvasóim olyan dolgokon gondolkodjanak, amiken egyébként ritkán szoktak, és, hogy magukra ismerjenek a részletekben. Szeretnék azok nevében beszélni, akiknek rengeteg gondolat van a fejében, de kevésbé tudják megfogalmazni, szavakba önteni őket. Néhány ezer napi látogatónál nem szeretnék többet, és néhány ezer Facebook-kedvelőnél sem.


48. Mit gondolsz a tévé és a nyomtatott újság jövőjéről?

Régen sokan azt mondták volna, hogy 2020-ban már sehol nem lesz, most meg másfél évre vagyunk, és légdeszka még mindig nincs, Blikk meg RTL Klub viszont van. Első gondolatra én is mindkettőt temetném, de érdekes fordulatot is vehet a kereslet rájuk, ha túlélik a posztmodernt.


51. Mi tesz egy barátságot igazzá?

A közösen szerzett élmények, és az, hogy nem félünk attól, hogy a másik hogyan fogja fogadni azt, amit mondunk. Minél inkább hasonlít a társaságában a viselkedésünk arra, mint amikor egyedül vagyunk, annál inkább igaznak gondolom a barátságot.


52. Ha egy durva buli után arra a tudatra ébrednél, hogy megcsaltad a barátod/barátnőd, akivel évek óta együtt vagy, viszont 100%, hogy ez csak úgy derülhet ki, ha te magad elmondod, elmondanád?

Az lenne az első. Minél hamarabb személyesen akarnék találkozni, és azonnal elmondanám. Külső szemmel is azt mondanám, hogy a másiknak joga van dönteni, akarja-e így folytatni a kapcsolatot, úgy pedig, hogy szeretem az illetőt, különösen így gondolom.


53. Mik a feltételei egy működő fiú-lány barátságnak?

Ha nem vonzódnak egymáshoz szexuálisan, akkor túl sok feltétel már nem kell hozzá.


54. Ha létezne Dumbledore Merengője, te hogyan használnád? Gyakran belemerülnél? Mit néznél legszívesebben vissza?

Valahogy úgy, mint egy gyerek, amikor új játékot kap. Eleinte a fél életemet benne tölteném, aztán biztos felkavarnám magam annyira, hogy egy ideig rá se tudjak nézni. Aztán persze megint előszedném.


55. Hogyan változna a világ, ha kiszivárogna, hogy tíz évünk van hátra egy meteor becsapódásáig?

Egy évtized soknak tűnhet, de gondoljunk bele, hogy tíz éve mennyien kapkodták el a svájcifrank-hiteleket, mint az ingyen pogácsát. Lenne egy leszakadt, elszegényedett, elkeseredett, de masszív tömeg, akik elkezdenének fosztogatni, rombolni, mivel már úgyis mindegy. Eleinte a rendőrök, TEK-esek próbálnák őket visszafogni, ez menne néhány hétig, hónapig, de ezt látva túl sok ember jönne rá, hogy tényleg minden mindegy, és végül annyira kiszélesedne az ellenállás, hogy már nem bírnák a hatóságok a kezükben tartani az irányítást. A kormányok megbuknának, és az ellenállás teljesen ismeretlen, de annál elkeseredettebb vezéralakjai vennék át az irányítást a maradék időre. Az egekbe szökne az öngyilkosok száma, főleg innentől kezdve. A világ vezetői ezt látva biztos nem mozgatnának meg sok mindent, hogy rajtuk kívül bárki túlélje a katasztrófát.


56. Szerinted működhet kapcsolat szegény és gazdag családból származó fiatalok között? Tegyük fel, hogy mindketten most végeztek az egyetemmel, és mindketten most kezdtek el dolgozni, hasonló kaliberű munkát.

Persze, működhet, de a gazdagabb fél szüleitől ez igényel némi alkalmazkodóképességet és kultúrát. Ha a család már generációk óta jómódban él, úgy nagyobb esélyt látok rá, hogy működjön a kapcsolat, ha újgazdagokról van szó, akkor kevesebbet.


57. Ha kivehetnél öt tantárgyat, de másik ötöt kellene megnevezned, amit a helyükre beillesztenél, mit cserélnél, és mire? (Pl.: kémia helyett KRESZ-t stb.)

KRESZ-t, pénzügyi ismereteket, közösségi médiát, társadalomismeretet (kötelezően), és pszichológiai alapismereteket tennék be. A filozófiát, a rajzot, a technikát és a drámát kivenném, vagy a pszichológiai alapismereteket pszichodráma-jelleggel tartanám meg, ahol olyanokat beszélnénk meg, mint például, hogy ki hogyan reagálna, viselkedne egy-egy jelenetben. Nem feltétlen kellene, hogy a média közösségi legyen, lehetne például arról beszélgetni, hogy másfél hónappal egy sztár halálát követően a Blikk Facebook-oldala miért ezzel próbál továbbra is kattintásokat vadászni. Az ének-zenét választhatóvá tenném, és aki választja, az tanulhatná az FL Studio vagy az Ableton használatát. Vannak Magyarországon jó DJ-k és producerek, de kevesen, pedig igény lenne rá bőven. Ráadásul a zeneszerkesztésen keresztül nagyobb eséllyel kedvelhetné meg egy 2000 után született gyerek a klasszikus zenét, mint a másolt kalóz CD-ken lévő Beethoven-szimfóniákon keresztül. Ki tudja, ha nem tömték volna belém fulladásig hat éven át, lehet, hogy én is szeretném, így meg a porszagú énekterem jut eszembe róla, meg a padtologatás, székpakolás, szenvedés, unatkozás.


58. Ha lenne egy Facebook-oldalad, vagy Instagramod, esetleg YouTube-csatornád százezer követővel, akik mind harmincas-negyvenes szülők, mit mondanál nekik?

Az első pillanatokban fognám a fejem, és sírnék. Komolyra fordítva, arra próbálnám őket ösztönözni, hogy kevesebb egóval, több szeretettel neveljenek, tudjanak igazat adni a gyereknek, ha igaza van, tudják szabályozni, ha szükséges, és töltsenek vele minél több minőségi időt.


59. Ha te lennél a Facebook elnöke, mit változtatnál meg rajta?


300-400 ismerős fölött fizetőssé tenném. Felbolydulna az egész, a részvények értékei zuhannának, miközben rengeteg ember, akinek ennyi, vagy kevesebb ismerőse van, megszokta már az oldalt, és maradna. A többiek elkezdenék törölgetni az ismerőseiket, akikkel már évek óta nem beszéltek, néhányan átregisztrálnának máshova, megszűnnének a tömeges meghívások, játékfelkérések, a nagyüzemi lájkvadászat. Ja, meg szűrném a jelöld meg a haverod-posztokat. Olyanná próbálnám tenni a Facebookot, mint a közösségi oldalak iPhone-ját, hogy az ott lévők úgy érezzék magukat tőle, mintha valamiben értékesebbek, jobbak lennének. Nem tudom, bejönne-e, mindenesetre én eközben öltönyben zabálnám a popcornt valami felhőkarcoló tetején, és nevetnék a megbolondult embereken, akiknek egy gombnyomással fel lehet forgatni a kis életét.



Az eredeti kérdéssort itt találjátok. Érdemes tovább követni a kihívottaim oldalait, mivel többségük válaszai, és a kihívottaik válaszai csak ez után fognak következni!

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Még jobban megismerhettünk a kérdések álltal, a válaszaiddal is sokszor tudtam azonosúlni, de...KOFOLA? Komolyan? Szerintem egyenlő a mosószerrel, akár a coca cola vagy a pepsi, de ízlések és pofonok. :D Szkuvi? Hatalmas...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Komolyan, Kofola! :D Nem csak az újdonság varázsa miatt, többször is ittam, és ízlett, főleg a citromos és a vaníliás.

      Lili pls. :D

      Törlés
  2. Akasztják a hóhért, hehe :D
    Kicsit sajnálom, hogy kihívtak előttem, mert én is el akartam küldeni neked, csak hát igen, így jár, aki még mindig nincs túl a szóbelijén😅
    Érdekes poszt lett, azokat a meme oldalakat én is szeretem:) De ami leginkább tetszett, a tantárgyakkal kapcsolatos válaszod. Tényleg jó lenne, ha foglalkoznánk ilyenekkel, illetve így elmondás alapján az a sorozat is érdekesnek tűnik. Egyébként már én is elkezdtem kitölteni az érettségit (az első kör már kéééész :D), és bár nem minden válaszunk egyezik, meg tudom érteni, hogy miért is írtad ezeket. Örülök, hogy jobban megismerhettelek! Mindig is úgy gondoltam, hogy nagyon sok személyes dolgot olvashatunk tőled, de ezek az apró kis infók még többet elárultak rólad. Olyanokat is, amire nem is gondoltam volna. De még mindig szimpi vagy, szóval gratula :D
    Maja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akasztják bizony! :)

      A Fekete Tükört mindenképp megéri elkezdeni nézni. Megterhelő, én ritkán tudtam két részt megnézni egymás után, de nagyon tanulságos.

      Várom a válaszaid, de egyelőre ne ezeket a tételeket nézegesd! :) Sejtettem, hogy sok válaszunk egyezni fog, abban viszont sosem vagyok biztos, mikor ábrandulnak ki belőlem az olvasóim. :D

      Sok sikert a szóbelihez!

      Törlés

40 gondolat zárásként

Kedves olvasóim! Ez az utolsó bejegyzés, amit a blogon olvashattok, és az első, amivel szembetalálja magát, aki a zárás után idelátog...