Hogy vagytok? Milyen volt a hétvégétek? *.*
Ma ahhoz fogok nektek segítséget nyújtani, hogy kezdő beautybloggerként hogyan válhattok egyszerűen és gyorsan népszerűvé, és hogyan válthatjátok ki a többi lányból a sosem lehetek ilyen csinos-érzést! Nem ígérem, hogy megússzátok szarkazmus nélkül, azt viszont igen, hogy a végére teljesen át fogjátok értékelni mindazt, amit eddig gondoltatok a szépségről, a divatról, és az életmódról.
Figyelem! Ha a tanácsokat a szarkazmus ismerete nélkül olvasod, néhol sértőek lehetnek. Az, hogy nehéz elkülöníteni, mikor gúnyolódom és mit gondolok komolyan, szándékos. A 35 pont után röviden, komolyan összefoglalom, mit gondolok erről a jelenségről.
A kép saját - ez az oka, hogy ilyen ízléstelenre sikerült
1. A blogodnak egy fantasy-világban kell játszódnia, ahol nincsenek férfiak, nincsenek 40 felettiek, nincs vidék és nincs hízás: kizárólag fiatal, városi, vékony nők. A férfiak valami hozzá nem értő állatfaj; az idősebbek olyan kívülállók, akikkel udvariasnak kell lenni; a vidék pedig az a hely, ahova el lehet utazni, vagy talán gyerekkorodból rémlik róla valami, de ott úgysem él sok ember. Ebben a környezetben mindenki zsír és cukor nélkül étkezik, aki esetleg mégsem, az alacsonyabb rendű, mint te. Jobbnak kell lenned világépítésben, mint egy fantasy-írónak, hiszen az olvasóid nem a férfiaknak akarnak tetszeni, hanem a többi nő irigykedő tekintetét akarják magukénak érezni, velük versenyeznek. A fotóidat ennek megfelelően külföldi városokban készítsd, de ha itthon teszed, a minimum egy Budapest, vagy Debrecen. A vidéki környezetet legfeljebb ritka természetközeli fotómontázsokhoz használd fel, a falu kiábrándító.
2. Eszedbe ne jusson kifejezetten férfiaknak tetsző dolgokról posztolni, te kizárólag a lányokhoz szólsz! A férfiak mindenféle nőhöz vonzódnak, elég megnézni a pornókategóriák népszerűségét: a vékony, a duci, a kismellű, a nagymellű, az anyuka és a tini egyaránt megtalálja azt, akinek ő a tökéletes, de te ezzel ne foglalkozz! A lányok által álmodott lányideálnak sokkal egyszerűbb megfelelni. Legyél vékony, legyen lapos a hasad, enyhén barna bőröd, és törekedj arra, hogy általában öltözz úgy, mint egy businesswoman akkor is, ha valójában egyetemista vagy, aki életében nem dolgozott egy percet sem. Ezzel a megjelenéssel azt a hatást fogod elérni, hogy a lányok földre szállt csodaként tekintenek rád, a férfiak közül meg az értelmesebbje egy kényes, márka- és látványorientált picsának gondol (teljes joggal), a primitívebb pasik pedig azt fogják gondolni, hogy anyagias vagy, és el akarnak majd vinni ide-oda, persze minden hátsó szándék nélkül. Áhh, nincs normális pasi, mind ugyanolyan...
3. Kerüld a szemkontaktust a képeken! A divat- és életmódblog egy olyan hely, ahol nem te játszod a főszerepet, hanem a termékek, amiket bemutatsz. A ruháid, a táskád, a cipőd, az órád, a nyakláncod, a többi kiegészítőid, a koktélod, a kávéd. Ahhoz, hogy a figyelem ezekre irányuljon, a képeken lehetőleg ne nézz a kamerába, vagy oldalra tekints, vagy viselj napszemüveget. Ha mégis belenéznél, erőltess magadra halott arcot, mint a modellek: legyen üveges a tekinteted, és résnyire nyisd ki a szád. Esetleg állíts be egy 100 forintos Colgate-műmosolyt a tükör előtt, de ez legyen a legritkább eset, hiszen ilyenkor a lányok erre fognak fókuszálni, nem a legújabb babakék blézeredre. Az, hogy a kamerába nézel természetes arccal, mint amikor egyedül szoktál lenni, senkit nem érdekel, szóval ilyet semmi esetre se csinálj: vagy elfordulsz, vagy napszemüveg, vagy tetszhalott, vagy műmosoly. Ez a négy variáció van.
4. Az írásaidat is ebben a szellemben kell megalkotnod: minél kevesebb érzelem, minél több tárgy! Semmin ne akadj ki túlzottan, soha ne csorduljanak túl az érzelmeid, mindig maradj tárgyilagos, és tűnj legalább annyira érzéketlennek, mint a kifutómodellek arca; és olyan gépiesen kedvesnek, mint egy szépségkirálynő-jelölt.
5. NE NYÍLJ MEG! Senkit nem érdekel, ami benned van, az olvasó arra kíváncsi, ami rajtad van. Pluszpont, ha amúgy nem is tudnál.
6. Ha mégis bevállalnád az alacsonyabb olvasottságot, és megnyílnál, soha ne beszélj a hibáidról, amiket elkövettél! Ne feledd, te egy #girlboss vagy, aki sosem hibázik! A képeidnek is azt kell sugallnia, hogy te a Hibátlan Lányok Kasztjához tartozol, ezt az illúziót pedig tönkreteheti, ha arról írsz, mennyire rosszul érezted magad amiatt, mert 20 éves korodig szűz voltál, vagy mert hülyén viselkedtél egy párkapcsolatban. Te jó ég, ez magánügy, ehhez senkinek semmi köze - persze ennek ellenére dicsekedhetsz azzal, hogy a te blogod mennyire fantasztikusan mélyen személyes.
7. Írhatsz filmekről, színházról, költészetről, kultúráról, de csak ismert, sokak által kedvelt, populáris darabokat válassz. Az ilyen posztok által úgy fogsz tűnni, mint akinek van véleménye, és hivatkozhatsz rájuk, hogy te nem vagy felszínes, és a blogod sem az. Persze, megosztó témába soha ne menj bele, azzal csak olvasókat veszítesz, és különben is, minek beszélni róluk.
8. Ahogyan Oscar Wilde mondaná: you cannot be overdressed or overeducated. Nem lehetsz sehol túlöltözött, vagy túlművelt, egy beautyblogger esetében viszont egy harmadik tényező a legfontosabb: sosem lehetsz valakihez túl kedves! Mindig törekedj arra, hogy kedvesebbnek, barátságosabbnak tüntesd fel magad, mint az olvasóid, akik szintén elhalmoznak dicséretekkel téged. Olyan ez, mint egy végtelenített, oda-vissza működő színpadi verseny, de ne feledd: mindig nyerned kell, mindig neked kell a kedvesebb félnek lenned akkor is, ha valójában semmi okod rá, és akkor is, ha egyáltalán nem ismered az illetőt. Ha az olvasóid ezzel a mindig mosolygós, mindig kedves attitűddel azonosítanak téged, akkor szívesebben fogják megvásárolni a rajtad lévő termékeket, hiszen azzal kapcsolják össze, hogy ettől ők is ilyenné válhatnak, az életük pedig problémamentessé.
9. Kizárólag pozitív hangnemben írj a termékekről is. Soha nem írhatod le egy tesztelt szépségápolási termékről, ha művi, természetellenes hatást kelt. Úgy kell tenned, mintha számodra az lenne a természetes, hogy porcelánarcod van. Az esztétikai bőrhibák valami olyasmi szerepet töltsenek be az oldaladon, mint a valóságban az ebola, a lepra vagy az aranyér, hiszen ez valami olyan dolog, amiről nem illik beszélni.
Ne feledd: mindig mosolyogni, lelkesnek tűnni, mint aki szívvel-lélekkel csinálja, akkor is, ha belül rettegsz, mit fognak szólni!
10. A karácsony, a Valentin-nap, és az április-májusi/október-novemberi Glamour- és Joy-napok mellett mások halálát is nyugodtan felhasználhatod marketingcélokra. Palvin Barbi remek példa erre, ő a Los Angeles-i terrortámadással reklámozta a L'Oreal termékeit, amiket aztán felkaptak. Ha egy ismert divattervezőt, hírességet veszítünk el, arról is mindenáron nyilvánosan emlékezz meg a blogodon, hiszen az emberek erről beszélni fognak, megosztják, reagálnak rá. Ne viccelj már, #girlboss vagy, te nem érzel, hanem reklámozol! És különben is, ha nem írod ki, akkor a lányok azt fogják gondolni, hogy nem is sajnálod az illető halálát! Ami a karácsonyt, vagy a Valentin-napot illeti, a lányokat vásárlásra kell ösztönöznöd, és azt kell sugallnod, hogy így élhetik meg igazán az ünnepet, ha megveszik, megkapják ezt a művirágot/kiegészítőt/ékszert, enélkül nem buli a buli.
11. Használj gyakran ismételt közhelyeket, olyanokat, mint az úgy hozta a sors, a kövesd az álmaid, vagy a kevés embert engedek közel magamhoz, de őket igazán szeretem. Ezekkel valójában nem mondasz semmit, az olvasóid mégis imádni fogják, mert egy pillanatra úgy fogják érezni, hogy mellettük ülsz a kanapén, és inspirálod őket. Ne feledd, az olvasóid szemében te vagy A Hibátlan Lány, hozzád képest Oravecz Nóra is kezdő, úgyhogy higgy magadban, tudsz te jobbat is! Ne használj bonyolult magyarázatokat, amiken gondolkodni kell, vagy amik elmélyítik a témát, ezek hatására kevesebb olvasód lesz, az egyszerű idézetek viszont növelik a tábort.
12. Ami a ruhásszekrényedben az alapdarab, az a beautyblogod esetében az illúzió. Ezen áll vagy bukik az egész sikere, ez az alapja, ehhez kell igazítani minden mást. Az olvasóid
semmi esetre se tudjanak arról, hogy az a töménytelen mennyiségű ruhád, táskád, cipőd, kiegészítőd, utazásod, drága kávéd és koktélod milyen pénzből van,
hiszen éppen ezért olvasnak téged, hogy olyanok akarjanak lenni, mint te. Ha tudnák, hogyan válhatnak olyanná, mint te, vagy elérnék azt, hogy olyanok, mint te, többé nem olvasnának téged. Azzal, hogy egyébként egy átlagos lánynak tűnsz, mégis te pózolsz azokon a fotókon, azokban a ruhákban, azzal a profi beállással, azzal a táskával, és nem ők, azt az érzetet fogja kelteni bennük, hogy te szebb, csinosabb, jobb vagy náluk, valamiért. Ezt a homályt, távolságot fenn kell tartani, sőt, mindvégig ápolni kell. Úgy kell tenned, mintha mindent kizárólag magadnak köszönhetnél, soha ne említsd meg azt, ha a szüleid, vagy a barátod (szülei) jómódban élnek, és valójában annyi történik, hogy az ő pénzük köt ki a boltok kasszájában, te pedig fürdőzöl a lájkokban, amit a vásárolt tárgyaidra kapsz.
13. Az illúziót, hogy magadnak köszönheted az életmódot, a ruhákat, és azt, hogy ez az életed, nagyon egyszerű fenntartanod. Amellett, hogy nem beszélsz a szüleidtől kapott pénzről, illetve arról, amit a barátodtól és az ő szüleitől kapsz, rendszeresen ellövöldözhetsz ezek közül néhányat:
- A világ tele van apró csodákkal!
- Rengeteget fejlődtem, tettem a céljaimért.
- Sok áldozatot hoztam, sok kockázatot vállaltam, hogy itt tarthassak, ahol most.
- Mindent annak köszönhetek, hogy kitartó vagyok / kreatív vagyok / van stílusom / erős vagyok / született girlboss vagyok stb.
- Alázatos munkával, szorgalommal bárki elérheti ezt! Te is megérdemled, hogy ilyen legyél!
Ezek azért jók, mert senki nem fog rákérdezni, hogy mégis mi az a rengeteg alázatos munka, amit tettél azon kívül, hogy a megfelelő emberrel jársz, vagy a megfelelő családba születtél, hiszen egy ilyen kérdés bunkóságnak tűnne. Ha esetleg ,,hostess", escort, táncos, webkamerás ,,munkával", vagy svájci takarítással szereztél a ruhákra pénzt, arról se beszélj, de ezt gondolom, mondanom sem kell. Amúgy ez ritkább, de ilyen is előfordul.
14. Alapvetően hétköznapi lánynak kell tűnnöd, aki a bemutatott termékek hatására válik Hibátlan Lánnyá. Például, ha az egyik szülődnek egyszerű foglalkozása van, azt néha ellőheted. Azt is leírhatod, ha gyerekkorodban nem engedhettetek meg magatoknak olyan dolgokat, mint például egy nyaralás. Ez az ellentmondás nagyon fontos, ez tartja az oldaladon az olvasókat. Azt fogják gondolni: ez a hétköznapi lány mennyire csinos/szép/vékony, én miért nem lehetek olyan, mint ő? Ha választ kapnak erre a kérdésre, vége az illúziónak, ezáltal nem leszel érdekes. Az oldal népszerűsége ezen a meg nem válaszolt kérdésen múlik, hiszen amíg egy lány azt gondolja, hogy a stílusa, vagy a szépsége az akadálya, hogy olyan csinos legyen, mint te, addig a te oldaladra fog járni, hogy egyszer majd talán olyanná válhasson. Röviden: az illúziónak fednie kell mindent, így a képeket nézve az egyszerű lány azon fog gondolkodni, hogy te mitől vagy ennyivel értékesebb, és amíg ezen gondolkodik, addig nem fog rájönni, hogy valójában semmivel.
15. Az egyik legjobb ellentmondás, ha néha megemlíted, hogy te imádsz enni, szereted a hasadat. Ezzel nem csak menőnek, bevállalósnak fogsz tűnni, de még inkább elbizonytalanítod az olvasót a saját testképében, hogy ha egyformán imádtok enni, és mindketten ugyanazt a gyümölcsturmixot vagy zabkását eszitek reggelire, akkor neki miért nem lehet olyan lapos a hasa, mint neked. Ez az illúzió egyik fontos része, és nagyon hatékony reklámfogás. Ha eközben anorexiával, bulimiával, más evészavarral, testképzavarral küzdesz, azt soha ne említsd meg, ez senkit nem érdekel. Különben is, akkor már az olvasó tudni fogja, hogy minek köszönhető az alakod, és megunja az oldalt, mert rájött a titokra.
16. Az, ha egyetemre jársz, egy szerves része kell, hogy legyen a blognak. Ez azt sugallja az egyszerű olvasónak, hogy nem csak szép vagy, de okos is. Az egyetemista lányokban tovább szélesítheted azt az ellentmondást, hogy te is küzdesz a vizsgaidőszakkal, mégis szebb, csinosabb, vékonyabb vagy stb., mint ők, akik pedig nem járnak egyetemre, azok azt fogják gondolni, hogy te valami zseni vagy, és arról az oldalról is hozzátesz a Hibátlan Lány-imidzshez, szóval ez mindenképp egy klasszikus jackpot, ne hagyd ki. Ráadásul, még azt az illúziót is kelti, hogy értesz bármihez is a szépségeden túl.
17. Mindig akarj egy kicsit vékonyabb lenni, és ezt rendszeresen említsd meg! Soha ne nyilvánítsd ki, ha elégedett vagy a testeddel! A Hibátlan Lány (szerepében lévő blogger) minden esetben vékony alkatú, és mindig egyre vékonyabb akar lenni. Ne feledd: nem a férfiaknak kell tetszened, hanem a többi lány irigységét kell kiváltanod, ezt pedig azzal fogod tudni, ha kimondottan sovány vagy, és lapos a hasad. Duci lányok lehetőleg ne találjanak semmi használhatót a blogodon arc-, haj- és körömápoláson kívül, egy valamire való #girlboss nem engedheti meg magának, hogy lealacsonyodjon erre az igénytelen, egészségtelen szintre.
18. Az az őrjítő érzés belülről, hogy lehet, hogy nem elég jó, amit mutatsz; és a rettegés, hogy a lányoknak vajon tetszeni fog-e, teljesen természetes, de ebből ne mutass meg semmit. Nyomd el magadban!
19. A minőséget, az értéket, a stílust legtöbbször a márka és az ár határozza meg, nem az, hogy mi mennyire csinos, mennyire áll jól, mennyire néz ki jól. Gondolj bele: egy tökéletesen álló, csinos ruhát bármelyik egyszerű lány találhatna magának akár leértékeléskor, egy Facebook-csoportban, de még egy használtruha-üzletben is. Viszont az olvasóknak azt az élményt kell nyújtani, hogy bárcsak ők is olyan csinosak lehetnének, mint te, nem hihetik el azt, hogy olyan csinosak, mint te! Olyat kell mutatnod, amit kevesen engedhetnek meg maguknak. Eszedbe ne jusson New Yorkerben, vagy Tallyban vásárolni, esetleg bármit használtan venni! Az a szegényeknek való! A stílus ott kezdődik, amit az olvasóid nem tudnak megfizetni. Kiegészítésként néha bedobhatsz egy-egy Aliexpressről rendelt darabot, vagy C&A-t, esetleg H&M-et, de az outfited semmiképpen se ilyenekre épüljön. Ezek sok lány számára elérhetőek, a hétköznapiság érzetéhez elengedhetetlenek, és jól kiegészítik a luxust, szóval ilyeneket is mutass, de a hangsúlyt ne ezekre fektesd.
20. A #nofilter, #nomakeup képeken is mindig legyen rajtad smink, és legyen megcsinálva a hajad. Ne viccelj, szerinted tényleg bármelyik beautyblogger kiállna smink nélkül az olvasói elé? Vannak kiváló natúr hatást keltő termékek, ez az egyik legjobb olvasóvonzó dolog, hiszen ezek által ők is olyan természetes szépségek akarnak majd lenni, mint amilyennek te a képeken tűnsz.
21. Ne pucérkodj! Itt nem a férfiakat kell levenned a lábukról, hanem a lányokat! Minden a ruháidról, tárgyaidról szól, itt a tested csak eszköz, nem azt kell elsősorban megmutatni. Például, shortok esetében ne a picsanadrág mellett legyél, hanem a kicsit hosszabb fazon mellett, szoknyáknál szintén. A beautyblogod fantasy-világában nem léteznek férfiak, itt nem kell villantanod semmit. Ha túl sokat mutatsz a testedből, az elvonja a lányok figyelmét a tárgyakról, amiket reklámozol.
Csak fehérneműs képet se vállalj be, egy ilyen blogra ez túlzás. Ráadásul, gondolj bele, nagyon kevés kiegészítőt vehetnél fel hozzá, és ez mélységesen szomorú.
Csak fehérneműs képet se vállalj be, egy ilyen blogra ez túlzás. Ráadásul, gondolj bele, nagyon kevés kiegészítőt vehetnél fel hozzá, és ez mélységesen szomorú.
22. Minden egyes színárnyalatot a nevén nevezz! Nem létezik világos, meg sötét, királykék van, indigókék, meg tengerkék! Mélybordó, rózsakvarc, fűzöld és púderrózsaszín. Ettől nagyon szakértőnek fogsz tűnni, olyannak, aki egy próbafülkében született, és ki se jött az üzletből 20 évig.
23. Fényképezéshez nem kell túlzásba vinni a költekezést, a képszerkesztést viszont annál inkább. Lehetőleg tükörreflexes gépet kérj kölcsön, vagy vetess a barátoddal, szüleiddel, használtan nem kerül sokba. A szerkesztésnél arra figyelj, hogy a háttér homályos, te pedig látványosan élesebb legyél, és az is fontos, hogy milyen színeket emelsz ki a képen. Egy-egy outfit látványosságát meg tudja határozni, ha a megfelelő árnyalatokat emeled ki képszerkesztővel.
24. Nézzük meg még egyszer a felső képet.
Mi a baj ezzel a képpel? Több sebből is vérzik. Ha egy kezdő, fiatal blogger ezt a fotót tenné fel, vagy nem kapna rá semmilyen reakciót, vagy csak valami nagyon kedveskedve megírt, műmosolyízű kritikát. Ez történik a felszínen, és akkor most ássunk a gondolatok mélyére.
25. Cukormentes papírpoharas kávé; színes, gyümölcsös italok és random hotelszobás képek nélkül nem létezik valamire való divatblog. Hogy hogy kerülsz ennyi hotelbe ilyen gyakran? Azt bátran bízd az olvasók fantáziájára, nem kell mindenről tudniuk.
26. Aki a virágot szereti, az rossz ember nem lehet, és ezt a marketingesek is pontosan tudják. A virágot sokféleképpen felhasználhatod a blogodon:
24. Nézzük meg még egyszer a felső képet.
Mi a baj ezzel a képpel? Több sebből is vérzik. Ha egy kezdő, fiatal blogger ezt a fotót tenné fel, vagy nem kapna rá semmilyen reakciót, vagy csak valami nagyon kedveskedve megírt, műmosolyízű kritikát. Ez történik a felszínen, és akkor most ássunk a gondolatok mélyére.
- A tárgyak túl közel vannak a kép széléhez. Legközelebb tartsd távolabb a kamerát!
- Jó-jó, a beállítás már elég természetellenes, mert tök életszerűtlen, hogy valaki így dobálja le a cuccait az ágyra, ez tetszik! Még az a gyűrődés se rossz a kép bal oldalán, egészen inspiratív.
- A fények viszont borzalmasak. Nézd már meg, a sál közepe majdnem fekete! Vakura, vagy külső fényszóróra nem telik?
- A színek nem harmonizálnak! Ilyen alapvető divatbakit csak stílustalanok követnek el. Ki a fene venné fel ezt a pulcsit ezzel a sállal, most komolyan?! Ha így kimennél az utcára, az első lány undorral nézne rád...
- Nem felel meg az évszaknak. Már hetek óta a beach bodydat kellene mutogatnod, kint 30 fok van, te meg a napszemüveg mellé beraksz egy sálat a képre. Gratulálok.
Egy megfelelő pózban beállított, megfelelő fényekkel ellátott fotón ugyanezek a tárgyak egy egyszerű ember számára akár azt a hatást is kelthetnék, hogy valami limitált designer darabok, én pedig egy tipp-topp ember vagyok, akit még a vécére is kocsival visznek, és divatbemutatóról divatbemutatóra jár. A valóság az, hogy tavaly tavasszal unatkoztam itthon, elmentem a ház előtt lévő H&M-be, megvettem a pulcsit 2000 forintért, meg a sálat 700-ért, aztán ősszel is nagyon untam a tévézést, úgyhogy bementem a belvárosba az egyik C&A-ba, és megvettem ezt a csodás egyedi napszemcsit 390 forintért. Ja, az iPadet meg nyertem, egyébként igazából sosem telne rá, hiszen pályakezdő vagyok, és egyedül élek. Már a pulcsin is hezitáltam, mielőtt megvettem. (Aki ebben is szarkazmust érez, az most hagyja abba az olvasást!)
Elköltöttem két alkalommal 3090 forintot, meg részt vettem egy nyereményjátékon. Marhára inspiratív vagyok, kövess be Instán...
25. Cukormentes papírpoharas kávé; színes, gyümölcsös italok és random hotelszobás képek nélkül nem létezik valamire való divatblog. Hogy hogy kerülsz ennyi hotelbe ilyen gyakran? Azt bátran bízd az olvasók fantáziájára, nem kell mindenről tudniuk.
26. Aki a virágot szereti, az rossz ember nem lehet, és ezt a marketingesek is pontosan tudják. A virágot sokféleképpen felhasználhatod a blogodon:
- szagolgathatod egy szép ruhában csukott szemmel, és addig se a kamerába nézel,
- tarthatod egyszerűen a kezedben fotózás közben,
- tűzheted a hajadba,
- odarakhatod random tárgyak mellé egy fehér asztalra a művészies hatás érdekében,
- és a legjobb, hogy úgy érzem, valamiért csak nekem tűnik teljesen természetellenesnek, ha egy lány táskájából kikandikál véletlen egy csokor színes (mű)virág az outfit-fotón, másoknak ez tök hétköznapi hatást kelt. Életszerű, hogy mindig van nálad egy adag művirág, hátha éppen kell valamire.
Virágból tehát sosem elég, és akkor még a virágos ékszerekről, ruhákról nem is esett szó, meg a Million Rosesról sem. Ha soha nem kaptál ilyet a barátodtól, nem is nevezhető férfinak.
27. Ezekhez a random összeválogatott tárgyakról készült művészi fotókhoz csapd hozzá néha a legújabb Elle, Vogue, Cosmopolitan, vagy Glamour magazint, hidd el, jól fog mutatni.
28. Amellett, hogy a hasadnak laposnak kell tűnnie, sok más íratlan szabálynak is meg kell felelnie a testednek, hogy igazán népszerű divatblogger lehess. A nyakadnak, a csuklódnak, és a lábaidnak aránytalanul vékonynak kell tűnnie a tested többi részéhez képest, szerencsére ezekre már sok különféle optikai megoldás létezik. A nyakadra válassz egy choker nyakláncot. A rácsos a tiniknek való, a műanyag meg a szegényeknek, te válassz egy szövet, vagy bársony darabot, lehetőleg feketét. A csuklódon mindig többféle kiegészítőt viselj, ez egy olyan szabály, amitől nagyon ritkán térj el! Az óráid, karkötőid, ha nem is mind aranyból, ezüstből, vagy bőrből készültek, legalább tűnjenek úgy, a műanyagot itt is felejtsd el. A lábaidat néha tedd keresztbe, úgy a combjaid vékonyabbnak tűnnek.
(Úgy érzem, ezzel itt muszáj eldicsekednem: volt barátnőmnek nagyon, nagyon vékony csuklója volt. Vannak ezek a hosszúkás sörös-üdítőspoharak, mosogatásnál BELE TUDOTT NYÚLNI teljesen, és úgy elmosni. Amikor először ezt megláttam, majdnem elejtettem, ami a kezemben volt, aztán azzal sokkolt, hogy ki-be húzta a kézfejét ezekből a poharakból, csont nélkül, és nevetett a megdöbbenésemen. Miután magamhoz tértem, akkor világosított fel, hogy lányoknál ez egy különlegesen esztétikus dolog, és valóban az, hiszen a vastag, nagy kézfej meg pont, hogy férfias. Nekem nincs nagy kezem, de esélyem nem lenne belenyúlni egy hasonló pohárba, és közben fel sem tűnt, hogy az övé ennyivel vékonyabb.)
29. A képeken az órás-karkötős kezedet mindig tartsd fent, a hajadnál, sőt, bele is túrhatsz. Ezzel figyelmet vonzol a csuklódon lévő kiegészítőkre és a körmeidre.
30. Ha divatblogger vagy, elengedhetetlen, hogy kivételezz bizonyos márkákkal. Ha nincs ötleted, sebaj, vannak olyanok, amikkel biztosra mehetsz, és garantált lájkolást válthatsz ki, mindössze ezt a néhány dolgot kell észben tartanod.
- Ha már a karkötőknél tartottunk, a Pandora egy must-have. Nincs is ízlése annak, aki nem gyűjti rá ezeket a bigyókat, sőt, nem is igazi nő.
- Ami összességében az ékszereket illeti, Thomas Saboból nem tudsz olyat venni, amiért ne lennének oda a lányok.
- Ami nem iPhone, az nem telefon, ami nem MacBook, az nem számítógép.
- Napszemüvegből a Ray-Ban az igazi.
- Táskák közül a Michael Kors, a Guess, a Chanel, a Gucci és a Louis Vitton egyaránt lájkolható választás.
- Ruhákból a Zarát tolhatod a végtelenségig, sosem fogják megunni.
- Az egyszerű olvasót le tudod nyűgözni annyival, hogy a Prada vagy a Chanel nem csak táskát gyárt, hanem kozmetikumokat és illatszereket is. Nyugodtan költs rájuk egy vagyont, imádni fogják!
- Ha shoppingolsz, és több szatyor van a kezedben, a képeken a Gucci legyen kívül, a fekete alapon arany betűjével az a leginkább szemrevaló.
Forrás: favim.com
31. Teljesen mindegy, melyik évben vagyunk, a ruffle top minden nyáron divatba fog jönni. Mivel sokáig fogalmam sem volt, hogy hívják, ezt sokáig visszahajtós felsőnek hívtam, mivel nekem úgy tűnt, mintha a teteje vissza lenne hajtva.
32. Vannak további olyan témák is, amikhez mindig érdemes visszanyúlni, ha éppen fogytán az inspiráció: ilyen a kalapos-kockás vintage stílus, a pasztellszínek, a minimalizmus, vagy a goji bogyó szerepe az étrendben. Érdemes ezeket úgy tálalni, mint amiket te találtál fel, és sehol máshol nem olvasható, csak nálad.
33. A reggeli a nap legfontosabb étkezése. Ne felejtsd el lefotózni az erdei gyümölcsös zabkásád!
34. Ha igazán népszerűsíteni szeretnéd az oldaladat, akkor jótékonykodj! Fotózd le, ahogyan segítesz állatoknak, gyerekeknek, rászorulóknak. Az adományozásnak nem az a lényege, hogy adj, hanem, hogy az olvasóid lássák, hogy te mennyire jólelkű és kedves vagy, illetve azt, hogy megteheted. Szerinted miért terjedt el az a sztereotípia, hogy a szépségkirálynők világbékét akarnak?
35. A gyerek egy szükséges rossz, amivel lehet pózolni az Instán. A gyerekvállalást vagy úgy kell beállítanod, mint valami olyan dolgot, amitől a női test (ideiglenesen) undorító és taszító lesz, vagy pedig úgy, ahogy Kylie Jenner: felhasználni marketingeszközként. Semmiképpen se legyen a nőiség része, az élet természetes velejárója, egy olyan businesswoman számára, mint te, az anyaszerep egy sokadrangú, alávaló szerep. Olyan furi lesz a hasad tőle, meg még a végén kiderülne, hogy anyaként már valódi áldozatokat kellene hozni, ellentétben a modellkedéssel.
Nem az a célom, hogy ne létezzenek a világon beautybloggerek. Fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy semmi problémám nincs ezeknek a lányoknak a személyével - azzal van problémám, amit tesznek, és ezt tartom a kisebb gondnak. Az igazán súlyos gond az, hogy tömegével vannak olyan lányok, akik követik őket, felnéznek rájuk, és azokban a lányokban, akiket ez hidegen hagy, elültetik azt az érzést, hogy ők jobbak, csinosabbak, értékesebbek. Elültetik bennük azt a gondolatot, hogy amilyen vagy, az szégyellnivaló: ideje ilyenné válnod! Jobb önmagaddá válnod, formába hoznod magad, magabiztosabbnak lenned. Az, hogy te így nem vagy jó, soha nincs kimondva, csak érzékeltetve van, ezért is nehéz beszélni róla. Ahogy a 14. pontban is írtam: a lányok, akiket kevésbé, vagy nem így érdekel a divat, belül folyton azt fogják gondolni, hogy hogyan válhatnának olyan értékessé, mint a népszerű divatbloggerek, és addig nem is jönnek rá, hogy valójában ők az értékesebbek.
A beautyblogok az olvasóban elültetnek egy végtelenített bizonyítási vágyat, aminek az illető soha nem tud majd megfelelni, de mindig meg akar. Mindig meg akar felelni, hiszen úgy érzi, a termékek segítségével egyszer ,,utolérheti" a képen látható lányokat, egyszer ő is lehet olyan elismert, mint ők. Megteremtik az illúzióját, hogy olyanná válhass, miközben nem engednek olyanná válni. Arra helyezik a fókuszt, hogy a különbség közted és közte az, hogy ők motiváltabbak, pozitívabbak, tudatosabbak, jobb a stílusuk, miközben a valódi különbséget a szüleitek, vagy a társaitok közt kell keresni: ha a te szüleid, vagy a barátod nem engedhetik meg maguknak, hogy ezeket a tárgyakat kifizessék neked, lehetsz te bármilyen motivált, pozitív, tudatos, vagy stílusos, soha nem fogsz úgy tűnni, mint a képeken látható Hibátlan Lány.
Hetero férfiként is szoktam néha női magazinokat olvasni. Hogy milyen lenne számomra az ideális beautyblog, amit szívesen olvasnék? Egy túlélőkalauz. Túlélőkalauz az önbizalmi válsághoz, amiben élünk. Ahhoz adna tanácsokat lányoknak, hogyan lehet érvényesülni, magadra hangsúlyt fektetni márka- és látványorientált lányok között, akiknek kimosta az agyát a reklámlavina. Adna tanácsokat megjelenéshez és kommunikációhoz is, segítene, hogy érvényt szerezz magadnak ilyen társaságban. Magadnak. Nem azt akarná, hogy légy önmagad, hanem azt akarná, hogy így, ahogy te most éppen a gép előtt ülsz, vagy a telefonodat nyomkodod pizsamában, hogyan érezd magad jól, hogyan tartsd magadat kívánatosnak, értékesnek. Nem azt váltaná ki az olvasóból, hogy ő is lehet ilyen csinos, hanem, hogy ő is csinos. És persze kicsit előtérbe helyezné, hogy mi az, ami a férfiaknak tetszik, úgy általában. Ez igazán forradalmi lenne, ilyennel még nem találkoztam.
Természetesen nem a bloggerekre szeretném helyezni a felelősséget, de szerintem ők is rengeteget hozzátesznek ahhoz a mély önbizalmi válsághoz, ami a 90-es és a 2000-es évek lányait sújtja. Ha úgy érzed, hogy a szépséged és a tárgyaid az egyetlen értéked, ha úgy gondolod, hogy ezt az értékrendet közvetíted a környezetednek nap mint nap, vagy ez vesz körül, remélem, legalább egy ponton elgondolkodtál, és legalább egy gondolatot meg tudtam változtatni benned. Ha pedig innentől akár egyetlen lány más szemmel fogja olvasni ezeket a blogokat, már megérte ezt összeírnom.
Érdekel, miért borított meg a júniusi Glamour? Vagy mást szeretnél olvasni tőlem? Nézz körül a címkék között, sok érdekes, hasonló, szokatlan szemszögből megírt olvasnivalót találsz!
***
Nem az a célom, hogy ne létezzenek a világon beautybloggerek. Fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy semmi problémám nincs ezeknek a lányoknak a személyével - azzal van problémám, amit tesznek, és ezt tartom a kisebb gondnak. Az igazán súlyos gond az, hogy tömegével vannak olyan lányok, akik követik őket, felnéznek rájuk, és azokban a lányokban, akiket ez hidegen hagy, elültetik azt az érzést, hogy ők jobbak, csinosabbak, értékesebbek. Elültetik bennük azt a gondolatot, hogy amilyen vagy, az szégyellnivaló: ideje ilyenné válnod! Jobb önmagaddá válnod, formába hoznod magad, magabiztosabbnak lenned. Az, hogy te így nem vagy jó, soha nincs kimondva, csak érzékeltetve van, ezért is nehéz beszélni róla. Ahogy a 14. pontban is írtam: a lányok, akiket kevésbé, vagy nem így érdekel a divat, belül folyton azt fogják gondolni, hogy hogyan válhatnának olyan értékessé, mint a népszerű divatbloggerek, és addig nem is jönnek rá, hogy valójában ők az értékesebbek.
A beautyblogok az olvasóban elültetnek egy végtelenített bizonyítási vágyat, aminek az illető soha nem tud majd megfelelni, de mindig meg akar. Mindig meg akar felelni, hiszen úgy érzi, a termékek segítségével egyszer ,,utolérheti" a képen látható lányokat, egyszer ő is lehet olyan elismert, mint ők. Megteremtik az illúzióját, hogy olyanná válhass, miközben nem engednek olyanná válni. Arra helyezik a fókuszt, hogy a különbség közted és közte az, hogy ők motiváltabbak, pozitívabbak, tudatosabbak, jobb a stílusuk, miközben a valódi különbséget a szüleitek, vagy a társaitok közt kell keresni: ha a te szüleid, vagy a barátod nem engedhetik meg maguknak, hogy ezeket a tárgyakat kifizessék neked, lehetsz te bármilyen motivált, pozitív, tudatos, vagy stílusos, soha nem fogsz úgy tűnni, mint a képeken látható Hibátlan Lány.
Hetero férfiként is szoktam néha női magazinokat olvasni. Hogy milyen lenne számomra az ideális beautyblog, amit szívesen olvasnék? Egy túlélőkalauz. Túlélőkalauz az önbizalmi válsághoz, amiben élünk. Ahhoz adna tanácsokat lányoknak, hogyan lehet érvényesülni, magadra hangsúlyt fektetni márka- és látványorientált lányok között, akiknek kimosta az agyát a reklámlavina. Adna tanácsokat megjelenéshez és kommunikációhoz is, segítene, hogy érvényt szerezz magadnak ilyen társaságban. Magadnak. Nem azt akarná, hogy légy önmagad, hanem azt akarná, hogy így, ahogy te most éppen a gép előtt ülsz, vagy a telefonodat nyomkodod pizsamában, hogyan érezd magad jól, hogyan tartsd magadat kívánatosnak, értékesnek. Nem azt váltaná ki az olvasóból, hogy ő is lehet ilyen csinos, hanem, hogy ő is csinos. És persze kicsit előtérbe helyezné, hogy mi az, ami a férfiaknak tetszik, úgy általában. Ez igazán forradalmi lenne, ilyennel még nem találkoztam.
Természetesen nem a bloggerekre szeretném helyezni a felelősséget, de szerintem ők is rengeteget hozzátesznek ahhoz a mély önbizalmi válsághoz, ami a 90-es és a 2000-es évek lányait sújtja. Ha úgy érzed, hogy a szépséged és a tárgyaid az egyetlen értéked, ha úgy gondolod, hogy ezt az értékrendet közvetíted a környezetednek nap mint nap, vagy ez vesz körül, remélem, legalább egy ponton elgondolkodtál, és legalább egy gondolatot meg tudtam változtatni benned. Ha pedig innentől akár egyetlen lány más szemmel fogja olvasni ezeket a blogokat, már megérte ezt összeírnom.
Érdekel, miért borított meg a júniusi Glamour? Vagy mást szeretnél olvasni tőlem? Nézz körül a címkék között, sok érdekes, hasonló, szokatlan szemszögből megírt olvasnivalót találsz!
Na eljutottam oda, hogy ezt is elolvassam. A Glamour-os poszt után nagyon érdekelt :) Sokszor jókat mosolyogtam. Bár nem követek beuty blogokat se vlogokat, attól még nagyjából tudom mi folyik ott (meg a szarkazmust is értem). És szomorú :/
VálaszTörlésÖrülök, ha sikerült megmosolyogtatni. :) Ezt sokan elolvasták, bízom benne, hogy lesz némi hatása.
TörlésNem tudom, hogy mennyire számít beauty blognak, de van egy ilyen témákkal is foglalkozó oldal: a Liluland. Van szó sminkről, hajról, beauty bakikról, szponzorált termékekről, anyaságról, önbizalomhiányról, a szépség történelméről, házi arcpakolásokról, megbotránkoztató témákról, a plus size lét szenvedéseiről, a önbizalomhiányról. Meg van a szerkesztők között 1 (2? 3?) pasi is, aki humorosan leírja, hogy neki mi tetszik. Ezen kívül van pár vicces videó, amin fickók próbálnak ki beuty cuccokat, interjúk, és terméktesztek.
VálaszTörlés