2018. július 5., csütörtök

További 20+2 nagy elektropop megőrülés a gimiből [2008-2013]

Nagyon szeretek listákat készíteni, viszont ennek is van egy hátulütője: utólag már nem tudom belerakni, ami később jutott eszembe. Így alakult akkor is, amikor 40 legnagyobb elektropop slágert szedtem össze, amire megőrültünk a gimiben. Négy-öt évet képtelenség negyven zenével leírni, úgyhogy fogadjátok szeretettel a második felvonást!

<3 - Forrás: Youtube


20. Shakira - Waka Waka

A 2010-es focivébé zenéjétől tényleg mindenki megőrült, volt, aki jó, és volt, aki rossz értelemben. A klip az egyik legnézettebb videó a YouTube-on a maga kétmilliárd megtekintésével, az elején pedig Fabio Grossot láthatjuk, ahogy belövi az Olaszországnak vb-címet jelentő büntetőt 2006-ban.

A zene elején (18 másodperctől) olyan, mintha focimeccs helyett büfipárbajt játszana az olasz és a francia csapat. (Vagy Shakira hívta volna ki őket egy büfiversenyre. Remélem, nem csak nekem jut ez eszembe.)




19. Pitbull & Marc Anthony - Rain over me

Fehér öltöny, Mr. Worldwide, spanyol hadarás, és a jellegzetes húúúúúúú - ez csak Pitbull lehet! Mr. 305 itt is kitett magáért, és Marc Anthony hangja is jól illik hozzá.




18. Taio Cruz - Dynamite

Meghallom az első néhány hangot, és azonnal elém ugrik az egész 10. osztály. Ezt de jó volt közösen ordibálni!




17. Alexandra Stan - Mr. Saxobeat

Néha még mindig csak úgy eszembe jut, és elkezdem dúdolni magamban. Szerintem ez további nyolc év elteltével is így lesz.




16. Flo Rida - Whistle (Vicetone remix)

Az eredetit mindenki ismeri, de megragadnám az alkalmat, hogy felhívjam a figyelmet a Vicetone-os srácokra. Régen bármelyik zenét át tudták úgy dolgozni, hogy jobb legyen, mint az eredeti, és önállóan is tehetségesek. Ahogy sok más előadóval, velük sem tett túl jót a népszerűség: ahogy felkapták őket, egyre inkább a piacnak kezdtek el zenét írni, ami szintén nagyon jól megy nekik, de nekem a régiek sokkal jobban tetszettek.

Ez zseniális lett.




15. Shakira - Rabiosa

Általában a hosszú haj szokott tetszeni, de ebben a klipben IMÁDTAM Shakirát rövid, barna hajjal! Ez a létező legjobb változás, ami történhetett vele. Szívesen beszálltam volna vele abba a színes labdákkal teli fürdőkádba...

2011-ben járunk, a korszakban, ahol nincs spanyol nyelvű zene Pitbull nélkül, aki nagyon jól kiegészíti a szintén spanyol ajkú Shakirát. A Despacito ellentéteként is felfogható ez a szám, a cím legalábbis mindenképpen.




14. Taio Cruz, Flo Rida - Hangover

A másnaposság nem ennyire vidám, mint amennyire itt tűnik, viszont az előző estékhez ez egy tökéletes zene.




13. Black Eyed Peas - Don't stop the party

Éjszakába nyúló vízipipázás a Deák téren, és izgalom a kisbolt előtt, hogy vajon elkérik-e a személyim. Ez ugrott be, ahogy elindítottam.




12. Martin Solveig - Hello

Martin Solveig kicsit vidámabb Hellót köszön, mint Adele. 




11. Snoop Dogg - Sweat (David Guetta remix)

Imádtam erre ébredni!




10. Radio Killer - Be free

Képtelen vagyok megunni ezt a számot. Ez is a 2010-es focivébére készült, és ahogy a helyezésből is kiderül, én inkább ezt tettem volna be hivatalosnak a Waka Waka helyett.

A románok ebben az időszakban ontották magukból a jó zenét, nem ez az utolsó tőlük a listán! (És a másikon is van egy pár.)




9. Fluor - Halenda

Tudtad, hogy Pixa táncolt a pingvinjelmezben? Azt hiszem, sok lány szeretett bele Fluorba ebben az időszakban, talán még többen, mint most a Wellhello tagjaként.





8. Rihanna - Only girl

Rihanna igazán kibontakozhatott ebben a számban. (Aztán pár hónappal később jött az S&M, amiben még inkább.)




7. LMFAO - Champagne showers

A Party Rock Anthemre sikerült shuffle-özni, a Sexy and I know it-re sikerült wiggle-özni, erre viszont nem jött össze a pezsgőlocsolás, mert azt mindig megittuk. Azért egyszer kipróbálnám, milyen lehet egy hasonló pukkanás utáni pezsgőfürdő, mint amilyen 3:09-től a klipben is látható. 




6. Swedish House Mafia - Leave the world behind

Mindig odavoltam azért, ha az elektronikus zenét hangszerekkel ötvözik. Ha meghallom a jellegzetes zongorát, egyből beugrik a Leave the world behind. Aki ott lesz a Soundon, ki ne hagyja Axwellt és Ingrossot vasárnap este!




5. Loreen - Euphoria

A 2012-es eurovíziós dalfesztivál teljesen megérdemelt győztese. Ha lehetne többször is indulni ugyanazzal a dallal, Loreennek az elmúlt hat Eurovíziót is sikerült volna megnyernie ezzel. Nagy pacsi a svédeknek, így kell csinálni!




4. Michel Telo - Ai se eu te pego (DJ Kitto club mix)

Azt hiszem, az eredetit senkinek nem kell bemutatni. 2012 nyarán sokat jártunk a Romkertbe, ahol ez ment, de egy éjszaka legalább háromszor. (Mire megtaláltam, melyik változat volt!) Imádtuk, erre aztán tényleg ment a megőrülés!




3. Elena - Midnight Sun

Elérkeztünk a dobogóhoz! A románok nem tudnak hibázni, Alexandra Stan és a Radio Killer mellett Elena sem maradat le a listáról. A Disco Romancing is jó, de szerintem ez az igazi megőrülés!




2. Flo Rida - Good feeling

A 40-es listát a Levels nyerte, szóval úgy illik, hogy az első (két) helyezett itt is méltó legyen hozzá. Flo Rida változata az eredeti Something's gotta hold on me-hez egyáltalán nem kelti olcsó utánzat hatását, szerintem jól igazította a saját stílusához a vokált. (Feltűnt valakinek, hogy mennyire ki van gyúrva ebben a klipben? Ez egy álomalak a legtöbb férfinak, azt hiszem.) Ja, és megint 2011-ben járunk, ahol egy igazán menő dalba kötelező belecsempészni egy dubstep betétet, ebből sem maradhatott ki. Nekem bejön!

De ha nem ez nyert, akkor mi lett az első?







1. Basto - Again and again

Kár tagadni, hogy a Levels alapján készült ez a szám, de legalábbis mindenképp Avicii hatására. Szerintem ennek sikerült felérni hozzá, az én playlistemen egyfolytában ezek szóltak felváltva, hiszen nagyjából egyszerre jöttek ki. Ezt sem lehet csak egyszer elindítani! :)






+1: One Direction - What makes you beautiful

Ha eddig nem tűnt volna fel valakinek, hogy a 2011-es nyár óta hét év telt el, akkor ezt a klipet látva biztosan megszólal a fejében a riasztó. Mennyi minden változott azóta! Ha jól sejtem, a klipben a Harryvel szemben álló lány jelentkezhet A lány, akit a világon a legtöbben akartak megtépni címre.

Természetesen erre a számra nem én őrültem meg, hanem a környezetemben lévő lányok, de azt hiszem, ezt akkor sem lehet egy ilyen listáról kihagyni.



+2: Justin Bieber - One time

Ehhez nem tudok mit hozzáfűzni.




Ti hozzászólhattok nyugodtan itt és a Facebook-oldalon is! Nem találod a kedvenced? Lehet, hogy az előző listán már szerepel, ott negyventől indul a visszaszámlálás!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

40 gondolat zárásként

Kedves olvasóim! Ez az utolsó bejegyzés, amit a blogon olvashattok, és az első, amivel szembetalálja magát, aki a zárás után idelátog...